ARG!

Datum:2009-12-14 / Tid:11:00:51
Vi är inte påväg till mvc just nu, och vill ni veta varför? Jo, för den där jäkla kvinnan är sjuk, igen! De är verkligen inte första gången som hon avbokar och tjafsar, men nu är jag fasiken less på detta. Den här tiden bokade jag speciellt eftersom att jag vet att jag enbart har två lediga vardagar sen i december. Jag har inte tid igen förrän 5:e januari, och det känns inte okej för fem öre! Usch vad irriterad jag känner mig. Sen till råga på allt så har jag ringt henne innan den här tiden för att jag ville komma in och kolla lite andra grejer men de skulle vi ju ta idag. Förstår ni frustrationen? Nog förstår jag att alla människor kan bli sjuka men hon har bytt och ställt in alla de gånger som jag skulle ha gått dit. Ta till exempel de att jag fick komma på inskrivningen i vecka 13-14 någon gång, och då hade hon bytt tid tre gånger, min första tid hade jag redan i vecka 10.

Så, om hon inte ringer och kan ta emot mig nästa vecka den 21:e så kan inte jag komma dit förrän som sagt den 5:e jan och då är jag i vecka 25 och har träffat min barnmorska en enda gång. De känns väl helt okej? Nä, fan heller.

Förlåt för mitt gnälliga inlägg men är bara väldigt trött på det här.

Kommentarer
malin

Hej! Du, folk har tydligen fått hem i lådan att man nu ska kunna välja vilken vårdcentral man vill tillhöra. Jag har inte läst detta, men vi pratade om det igår hemma hos Johans päron. Så kolla upp det där och byt, sanden tycker jag om!

Men sådär kan det inte fortgå, då borde du få tid hos en annan tycker jag. Min har varit sjuk en gång och då fick jag en ny tid några dagar senare eller träffa en annan om jag inte ville vänta.



Fan du ska ju få gå dit oftare, jag är ju typ en gång i veckan nu.

Man vill ju hålla koll på tryck och urin osv, som man inte "känner" av annars. utan bara ses med prover.



2009-12-14 / 13:24:12
http://gabson.blogg.se/
emma

kan du inte se om du får byta barnmorska om hon ska hålla på att ändra och krångla?

2009-12-14 / 15:32:06
http://emma86.blogg.se/
Malin H

Det är alldeles riktigt att man får byta vårdcentral, vilken man vill i hela länet :) Jag funderar också på att byta för jag tycker inte riktigt om min barnmorska. Jag har varit två ggr nu och ska på min tredje 7 jan. Så jag tycker absolut att du ska stå på dig och få en ny tid innan dess!! Man vill ju veta att allt är bra :)

2009-12-14 / 16:59:10
Julia

Usch vad trist att det är så! Hoppas du får en ny tid snart! Från och med nu ska du ju gå var 4:e vecka och från och med v 28 är det varannan vecka som gäller!

2009-12-14 / 18:45:28
http://julialindholm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback