Jag klarar mig själv.

Datum:2009-03-31 / Tid:22:24:23
Förut var jag nog en sån människa som var väldigt beroende av andra människor (läs: Linus) och i vissa fall blev jag helt ställd när jag var tvungen att fixa saker själv utan att få det serverat.
Fast jag tyckte nog själv att det var tvärtom, och att "jag behöver då minsann ingen annan än mig själv"

Men nu är det verkligen andra bullar!
Det har jag ju fått lära mig nu när jag har en sambo som jobbar lite konstigt och sällan är hemma, då måste man fixa det som behövs göras helt själv.
Jag sköter ju allt här hemma, handlar, tvättar och andra grejer som kan tänkas uppstå.
Nu tänker ni som bor eller har bott själv att "jaha? det är väl ingen big deal"
Men för mig känns det ändå stort på något sätt, inte för grejerna som jag fixar utan att jag verkligen fixar det galant och oftats helt utan något gnäll, för jag vet att om inte jag fixar det så blir det inte gjort alls.

Men jag kan säga så här, efter att Per varit på sin lilla utflykt till Afghanistan och vi sen ska leva ett lite normalare liv, då ska han definitivt få diska lite oftare än mig, det borde han vara skyldig mig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback