Sammanfattning av 2008.

Datum:2009-03-17 / Tid:23:06:12
Eftersom att jag inte var hemma när en sån här lista var aktuell (sen när jag va hemma så orkade jag helt enkelt inte) så kommer den nu istället.
Den passar utmärkt nu när jag är smått uttråkad.

Minns när jag skrev denna lista förra året för 2007, jisses, de har förändrats en del.

1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
Snorklade i indiska oceanen (!) firade jul utan la familia.. säkert något mer också som jag inte minns nu.

2. Höll du några av dina nyårslöften?
Jo, hade nog bara två förra året och de var inte särskilt svåra att följa.
Ena var "följ ditt hjärta"

3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Ja

4. Dog någon som stod dig nära?
Nej tack och lov.

5. Vilka länder besökte du?
Finland, Danmark, Tyskland, Schweiz, Turkiet och Maldiverna

6. Är det något du saknar år 2008 som du vill ha år 2009?
De är inte särskilt mycket.. kanske några fler äventyr och resor.

7. Vilket datum från år 2008 kommer du alltid att minnas?
15:e Januari - Sista dagen i mitt dåvarande hem i skåne
31:e Maj - Då träffade jag Per första gången.
20:e Juni - Insåg att jag och Per var "the real thing"
28:e juni - Inte längre singel..
10:e Juli - Jag och Per åker iväg till Turkiet på vår första semester tillsammans.
23:e Oktober - Jag och Per blir sambos på riktigt!
13:e dec - Vi åker till paradiset Maldiverna(!)

8. Vad är det bästa som hänt dig år 2008?
Jag träffade Per, han är bland det absolut bästa som hänt mig!
Tillsammans är vi oslagbara.

9. Största misstaget? 
Alldeles för många kan man tycka, men jag har lärt mig av allihop.
Dock ångrar jag många saker som gått ut över människor som jag verkligen älskar, men man ska se framåt och inte bakåt.
 
10. Har du varit sjuk eller skadat dig?
Inget allvarligt.
Jag klev på min plattång nere i Turkiet, trodde att jag bränt bort foten.

11. Bästa köpet?
Jag som köpt oändligt med grejer kan knappt välja, men om jag måste så, mina skyhöga Zara skor.

12. Vad spenderade du mest pengar på?

Kläder och resor.

13. Gjorde någonting dig riktigt glad?
Jo, när Per frågade mig om vi skulle flytta ihop.
OCH när han sa (skrek) att han bokat en resa till Maldiverna!

14. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2008?
Lars Winnerbäck - Kom änglar (den påminner mig om 2004 till 2008)
Åsa Jinder - Av längtan till dig
Akon - Dangerous

15. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Så ledsen som jag var i början av året har jag nog aldrig i mitt liv varit.
Men andra halvan av 2008 var de bästa som jag hittills upplevt i mitt liv.

16. Vad önskar du att du gjort mer?
Jobbat, tränat, rest

17. Vad önskar du att du gjort mindre?
Funderat på negativa saker, surat, bråkat

18. Hur tillbringade du julen?
På Maldiverna, världens bästa jul!

19. Blev du kär i år?
Yes, i den finaste människan på jorden!

20. Favoritprogram på tv?
Greys Anatomy, Desperate Housewifes, House


21. Hatar du någon nu som du inte hatade i början av året?

Hata är ett starkt ord, men jag ogillar en person starkt.
Dock så har jag insett att jag inte längre hatar(ogillar) en annan person som jag förut trodde att jag gjorde.

22. Bästa boken du läste i år?
Bra fråga, jag läser rätt många böcker.
Men jag får nog säga Marian Keyes - är det någon där och Cecilia Ahern - Där regnbågen slutar och P.S I love you.

23. Största musikaliska upptäckten?

Jag är inte komplett tondöv.


24. Något du önskade dig och fick?
Yes.

25. Något du önskade dig men inte fick?
Nej.

26. Årets bästa film? 

Sex and the city.

27. Vad gjorde du på din födelsedag 2008?
Jag var med la familia och vännerna.


28. De bästa nya människorna du träffade?

Jag träffade ju då inte Amal, Helen och Joel 2008 annars hade jag sagt dom.

Men jag får väl säga några av Pers jobbarkompisar, t.ex Lindevall.
Sen givetvis några av tjejerna på farmen, t.ex Hanna och Sofie.

29. Hur skulle du beskriva din stil år 2008?
Deprimerande första halvan, fantasirik andra halvan.


30. Vad fick dig att må bra?

Lisa, hon var(är) mitt ljus i mörkret, utan henne hade jag nog inte klarat första halvan av 2008.
Sen givetvis Per också.

31. Vilken kändis var du mest sugen på?
Brad pitt, som alltid.

32. Vem saknade du?
Linus, Saga, Lisa, Cnoe.
Allihop av olika anledningar.

33. Favorit månad?

Juni.

34. Vilka blir dina nyårslöften?
Fortsätta följa mitt hjärta, våga nya saker och alltid hålla mig till sanningen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback