Babyboom.

Datum:2009-05-29 / Tid:22:42:43
Jag tycker att alla blir gravida nuförtiden. Är det den nya flugan? Nu ikväll pratade jag med en av mina närmsta och äldsta vän och fick höra att hon nu var med barn. De känns väldigt overkligt och konstigt! Hon är en människa som jag känt större delen av mitt liv, vi har växt upp tillsammans och varit bästa kompisar i evigheter. Nu ska hon ha barn helt plötsligt! Jag sa de åt henne "herregud, håller vi på att bli vuxna?" men jag sa de åt henne att jag kan sitta barnvakt och berätta massa roliga historier för h*n om h*ns mamma, de skulle bli en del kan jag ju säga.

Nä, det är roligt faktiskt. Dock är ju inte jag och Per i samma stadie av vårat gemensamma liv att vi kan börja försöka få några barn. Fast vi vill ju hemskt gärna ha flera stycken i framtiden, men de får bli först efter jag åtminstone har tagit examen. Jag känner då ingen värkande längtan ännu efter små barnafötter i huset, på den fronten tror jag nog att längtan är större hos Per faktiskt.

Jaja, nog om det. Nu ska jag dricka en öl tillsammans med min käre bror och sedan ska vi gå mot bränna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback