Smakportion.

Datum:2010-08-20 / Tid:16:14:33
Här hemma gör vi enorma framsteg, eller Jeff åtminstone. Han har nyss fått smaka på fast föda för första gången i sitt liv, och det gick väl sådär. Han smaskade först, tveksamt men dock ändå lite smask, för att i nästa läge spotta ut alltihop väldigt målmedvetet. Innan han var färdig så såg det ut som om jag hade matat honom med bajs, ungefär, hans min såg då ut så. Vi gav honom ytterligare en halv sked och då var det som om han förstod att det var påväg samma skit in i munnen igen så tungan var redan ute och beredd på att inte ta emot skeden.

Vi får väl prova igen imorgon och se hur han reagerar. Vi har då ingen brådska överhuvudtaget, och är han inte redo att börja äta lite så struntar vi i det ett tag till. Men det är roligt att se hans grimars så bara för det ska vi prova lite till.


Nu ska jag gå och pussa på mina grabbar, de sitter just nu i köket, den ena i svanstolen och den andra vid köksbordet. Det låter som om de har fasligt roligt då Jeff skrattar så han är helt vild! Det är kul att vara med pappa.


Kommentarer
Vi2blir3.se - Malin

Åh vad lik han är dig :D

2010-08-20 / 21:29:12
http://vi2blir3.se
Mona o Roger

Vårat fantastiska barnbarn, han är helt underbar! puss och kram från mormor o morfar



2010-08-22 / 04:29:38
http://slaria.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback