Dyrt telefonsamtal.

Datum:2010-12-19 / Tid:14:07:46

Per ringde nyss, från en kass satellittelefon.

P - Jag vet att det är dålig täckning, men samtalet är dyrt i allafall, svindyrt.. och det är inte jag som betalar.. (följt av ett ondsint skratt)

Om jag minns rätt kostar det ungefär 1000/minuten, och vi pratade i 8 minuter.. Ja, då kan ni ju själva räkna ut totalkostnaden. Tror ni att jag bryr mig speciellt mycket att försvarsmakten måste betala? Det börjar på K och slutar på nappast.


Det är inte prioriterat med telefoner där Per befinner sig därför kan han varken ringa ofta eller prata länge när han väl ringer. Men förhoppningsvis kommer det bli bättre framöver. Vi har därför inte pratat särskilt många gånger sen han for, kanske 5-6 gånger varav hälften av dessa bara var korta samtal där Per bara ville kolla av läget här hemma.


Om jag hoppar runt av lycka pga detta? Inte riktigt nej..



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback