HEMMA!

Datum:2010-03-27 / Tid:12:45:26
Åhh, nu är jag äntligen hemma igen! Men det var fasiken på håret kan jag ju säga, blodtrycket var lite väl högt imorse och sen var bebisen ovanligt envis när de körde på ctgn. Men blodproverna var däremot bra, likaså vikten (har gått ner ca 3 kg sen i tisdags vilket är enormt bra när man har havandeskapsförgiftning), och sen svarar jag så bra på mina mediciner så de släppte ut mig till sist. Dock ska jag tillbaka på onsdag och göra nya prover och planera vad som ska hända. Mest troligt kommer de nog att sätta igång mig till veckan, och det kan nog bli redan på onsdag när jag ska på återbesök. Men med tanke på att jag är så pass sjuk så känns det som att det är lika bra, även om det är lite skrämmande givetvis. Fast lillbusis är ju ändå en liten klump på ca 2200 gram så nog ska det gå bra ändå.

Tiden på sjukhuset har då verkligen lärt mig vikten av att ta det lugnt och slappna av, inte det lättaste alla gånger men så viktigt! Nu ska jag bara försöka ta det lika lugnt hemma och inte stressa i onödan.

Appropå lugn, nu ska jag bara äta lite lunch och sen ska jag ta min eftermiddagsvila.

Kommentarer
johanna

Hej där, så skönt o höra att du kommit hem igen. Kan inte vara kul o ligga inne för det=( Ta det nu lugnt hemma o vila innan lillbus kommer för sen är det fullt upp=)

Kram på er

2010-03-27 / 18:08:36
http://busungarnasmamma.blogg.se/
emma

Hej! Skönt att höra att du har kommit hem och mår lite bättre. Du får vila upp dig nu tills på onsdag och vila upp dig tills lillabus kommer.



Kram på er.

2010-03-27 / 18:34:11
http://emma86.blogg.se/
vän

vad skönt att få komma hem igen. så dom kommer att sätta igång dig, men när är de entligen lill bebis ska komma? till när är de beräknat?

Krya på dig

2010-03-27 / 20:15:04
Fru Evelina

Vad skönt att du fick komma hem! Jag hade en kompis med havandeskapsförgiftning som inte fick göra nåt annat än vara på avdelningen den sista månaden innan det blev igångsättning en månad för tidigt.

Hoppas du vilar ordentligt nu så du inte blir sämre!

Är bebis ganska liten då? Om den bara väger runt 2200 gram?



KRAM

2010-03-28 / 00:02:51
http://happilyeverafter.se
malin

Inte är den så liten. Det är ju ett tag kvar och Maria är ju inte så stor själv.

"gud stoppar inte små barn i stora kroppar och stora barn i små"



2010-03-28 / 09:20:55
Sofie

Eftersom jag tittar in här ibland vill jag bara önska dig lycka till när det är dags!

2010-03-28 / 10:32:59
http://eifos.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback