10 månader ♥

Datum:2011-02-15 / Tid:15:15:27
 



Jeff 1 månad gammal och han nu när han är 10 månader. Behöver jag ens skriva att tiden går ofantligt fort? Ibland vill jag trycka på pausknappen samtidigt som de inte finns något mer fantastiskt än att se våran lilla kille växa, lära sig nya saker och upptäcka världen! Han är det allra bästa som hänt mig, utan tvekan.

Jeff..

♥ Väger ? och är ? cm lång, ska till BVC nästa vecka så då får vi se hur stor han är. Stor är han då!
♥ Har nu mestadels storlek 80 i kläder, 74 emellanåt men det sitter så tight.
♥ Har 6 små tänder, två upp och fyra nere.
♥ Har storlek 5 på sina blöjor.
♥ Kan numera stå upp alldeles själv utan stöd!
♥ Kan säga "titta", "näääää", "ooooj" (ett ord som jag använder ofta)
♥ Förstår när jag säger "öppna munnen" och "vatten" (speciellt då, då börjar han smacka och ska dricka)
♥ Vinkar när någon öppnar ytterdörren, spelar ingen roll om någon kommer eller ska gå.
♥ Kan pussas när man frågar "får jag en puss" och smackar med läpparna.
♥ Älskar "imse vimse spindel", diskmaskinen och sina tanter.
♥ Äter som en häst, är inte mycket som han ogillar!
♥ Avskyr hittills fisk, speciellt lax.
♥ Sover 10 timmar om natten, 20.00 - 06.00, 12 timmar sammanlagt med vilorna på dagtid inräknat.
♥ Har ett jäklarns humör, börjat visa sig mer och mer på sistone, morrar och sparkar åt alla håll om man lyfter bort honom från där han inte får vara.

Mamma..
- Har det tungt som ensam mamma, men börjar kännas bättre.
- Är tacksam för mina fina vänner som finns för mig och Jeff i vått och torrt!

Kommentarer
Elina

Haha, Saga hatar också lax. Skönt och höra att hon inte är ensam om den saken. Och tänk att han har varit sådär mini. :))

2011-02-15 / 16:14:37
http://volanen.blogg.se/
Ann

Grattis Jeff på 10 månaders dagen, tänk tvåsiffrigt!!

2011-02-15 / 20:54:49
http://lillafoten.blogspot.com
mamma o pappa

ja, vad tiden gar, detta fantastiska under som kom for 10 manader sen. Puss puss puss

2011-02-16 / 02:40:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback