Föräldrapenning.

Datum:2011-02-10 / Tid:10:28:00
Jag gick nyss in på försäkringskassans hemsida, och det var faktiskt rätt trevlig läsning den här gången. Jag kollade nämligen hur många föräldradagar jag har kvar och det är över 300 dagar (!) och då är inte Pers dagar inräknade. Man kan väl säga att vi sparat rätt bra på de där dagarna! Men enda anledning till att vi kunnat göra så här är ju för att Per är i Afghanistan.

Tyvärr måste jag börja ta ut dagar när Jeff fyllt 1 år, men förhoppningsvis får jag ihop nog med jobb så jag inte behöver ta ut så mycket. Jag tycker det känns lite trist att man är tvungen att ta ut bara för att barnet fyller 1 år, men men, så är det.

Kommentarer
emelie

men varje förälder får väl ändå bara 240 dagar var?

Alltså 480 dagar sammanlagt?

Hur kan du då ha 300 kvar själv?

2011-02-10 / 16:49:18
Victoria

Pappan kan välja att skriva över alla sina dagar utom 60 st som han måste ta ut innan barnet fyllt 8 år, annars försvinner dom dagarna.

2011-02-10 / 18:12:00
http://vigan.blogg.se/
Evelina

Nu är jag kanske seg i skallen, men du kan ju inte ha över 300 dagar kvar själv? Man har ju bara 240 dagar var?



Oavsett skönt att ha många dagar kvar! Jag hade tagit typ 60 dagar när E var ett år men nu måste jag ta 5 dagar så då går de ju åt lite fortare :-).



Kramis

2011-02-13 / 09:17:05
http://happilyeverafter.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback