Ska barn om vikt och dieter?

Datum:2011-11-10 / Tid:08:44:32

Nä nu blir jag faktiskt arg på riktigt! Jag har suttit och kollat på barnprogram med Jeff nu på morgonkvisten. Det kom tills sist ett barnprogram där en pojke tycker att han är fet, även fast han ser helt normal ut. Då kommer hans kompisar på att han ska gå på en diet! Det enda dom pratar om hela tiden är fet, dieter och vad man INTE får äta.

Vad är fel med den bilden? Allt skulle jag vilja säga!

Okej, visst det är väl bra att barn rör på sig och förstår att det är viktigt. Men barn växer och en som kanske är rund i 5:an behöver inte vara det när de börjar 7:an.

Men att man måste ta upp det i ett barnprogram känns snedvridet på något sätt. Kan man inte bara låta barn få vara barn?


Kommentarer
Malin

Jag och Casper kikade också på det där programmet imorse. Säger bara en sak: HELT SJUKT! och folk fattar inte varför en del får anorexi?

2011-11-10 / 09:35:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback