Molo Polaris.

Datum:2011-09-22 / Tid:18:08:05


Ja, det gäller ju att vara ute i god tid, eller hur? Speciellt när det gäller vinteroveraller till barn för de verkar sälja snabbare än godis på en fredagskväll.

Vi valde i år att köra på en blå ursnygg Molo Polaris (vi blev ganska inspirerade av Evelina hihi) Vi tog den i storlek 92, men nu när vi provat den på J blir jag osäker på om den verkligen räcker åt honom. Men storlek 98 känns lite väl stort istället, och blir det alldeles för stort kommer den ju bli så kall. Vi måste nog prova den på honom iförd underställ, som om de vore -15 utomhus, och se hur den sitter då.

Jag säger då det, att de kan va sån pärs att fixa en vinteroverall till ett barn! Just nu känns det lättare att fixa en taxi till månen..

Kommentarer
Elina

Haha, så bra att hon är så artig och väluppfostrad :-) Hur känns det då? Nöjda med personalen och lokalerna?



Dom där overallerna är jätte fina, vi har faktiskt också kollat på en sån, men ingenting vi bestämt oss för.

2011-09-22 / 18:43:25
http://volanen.blogg.se/
Elina

Dom är så söta dom små liven och tur dom har varandra. Då Saga börja var det mest "stora" barn så det är jätte roligt att Ebba och Jeff har börjat :-)



Det förstår jag, och det känns fortfarande lite ovant att lämna bort Saga på dagarna, men vi är verkligen jätte nöjda med personalen och deras sätt att jobba på så det känns skönt.

2011-09-22 / 19:00:17
http://volanen.blogg.se/
Ida

Hade en knall-orange Molo till Anton vintern när han var 3 och jag var jättenöjd. Enda nackdelen med "ljusa" klara färger är att all smuts syns tydligare och jag fick därmed tvätta den oftare än jag behövt med andra overaller. Annars en toppenoverall! Och stjärnreflexerna är ju bara SÅ FINA =)



Jag brukar prova storleken på overaller genom att när overallen är på ta ett grepp i grenen, ska vara en knytnäve tillgodo i växmån. Har använt det sättet och overallen har räckt i storlek alla vintrar hittills. (I år verkar han tom kunna ha fjolårets 8848-overall!) Lycka till i overall-djungeln!



2011-09-22 / 20:25:44
http://iandwe.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback