That's one small step for a man, one giant leap for mankind.

Datum:2012-08-25 / Tid:23:00:07

Jag brukar säga till Per emellanåt att det känns lite orättvist hur många storheter och viktiga personer vi fått uppleva som inte Jeff kommer få uppleva på samma sätt. Det är allt ifrån Astrid Lindgren, överlevare från förintelsen, till kära släktingar som J aldrig fick chansen att få lära känna.

Ytterligare en sån person lämnade det här livet idag. Den man som var den förste på månen, Neil Armstrong. Jag var varken född eller påtänkt när han klev ur månlandaren 1969 men trots det har jag hört otaliga historier om var folk befann sig och vad de gjorde den dagen. Ofta brukar jag tänka "jag önskar att jag hade fått vara med om den dagen".

Tror ni att vi någonsin kommer få uppleva en sådan stor händelse som månlandningen? Jag är tveksam, även om jag hoppas.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback