Dopdag!

Datum:2013-12-29 / Tid:18:34:19
Så var dagen här för lillans dop! Dagen blev precis sådär mysig och avslappnad som vi hade önskat. Ingen stress, hets eller överdrivna svettningar, underbart! Lillan skötte sig exemplariskt i kyrkan och myste mest i pappas famn. J och de andra barnen for däremot fram som vildar och hade det himla skoj :-) Angelica sjöng precis lika vackert som alltid, är så glad över att vi lyckades planera såpass bra så hon kunde sjunga. Gudfar J spelade gitarr också, stämningsfullt och vackert! Tur vi har sådana musikaliska vänner :-) 

Sen blev det fika i byn, lillan sov sig igenom första delen. Sen fick hon hoppa rundor i olika famnar, men lika glad var hon för det :-) Presenter fick hon också, massor med roliga och användbara saker som hon kan ha med sig hela livet. 

Enormt stort TACK till er alla som var med och gjorde hennes dopdag till en mysig dag att minnas! 

Eftersom vi som vanligt hade inhyrd fotograf har jag inga bilder själv från dopet, så ni får hålla tillgodo med en på mig och stjärnan innan vi for till kyrkan och en liten bit av den färgglada tårtan! 


Lillan heter lite efter mig i förnamn, och i mellannamn heter hon Ottilia efter Pers mormor och Bergljot efter min mormor. Det känns fint att de båda får vara med på ett hörn i hennes liv trots att de inte längre finns hos oss. 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback