Jultomten!

Datum:2013-12-21 / Tid:16:23:33
Jag har inte undgått diskussionerna på forum och dylikt om jultomtens vara eller icke vara på julafton. Vissa tycker att det är plågeri (??) för barnen, och jag tycker det är rent trams! Vadå, igen jultomte är ju som att strunta i att ha julgran och äta pepparkakor. Det hör till och är mysigt! Det är en sån sak som sprider julkänsla! 

Vi har då pratat om jultomten med J dagligen sen första advent och det enda han pratar om är när tomten ska komma och hälsa på honom på julafton. Ni ska se hans glittrande ögon när han pratar om det, de värmer ända in i själen! 

Varför ska man ta bort det undrar jag? Visst att barn kan va rädd för tomten i perioder men det är oftast (det är min erfarenhet!) när de är så små att de inte förstår. Sen blir det bara roligt för dom, något spännande! 

På måndag ska även tomtegröt ställas ut på altanen med ett glas mjölk och en lapp från J. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback