När livet vänds upp och ner, igen..

Datum:2013-03-28 / Tid:14:13:44
Jag tror knappt att någon har märkt det eller ens tänkt tanken, kanske någon men många är ni nog inte. Vi har för en gångs skull gjort ett rätt bra jobb för att hålla det hemligt, eller våra vänner och familj vet givetvis sen länge, men resten har snällt fått vänta. 
 
Jag är inte enbart bulltjock alltså utan även GRAVID! Vår älskade lilla Jeff ska få ett syskon, en lillebror eller lillasyster. Än så länge kallas stjärnan i magen för hen, politiskt korrekta måste man ju vara ;-) Tanken är att vi ska bli fyra i familjen i Augusti. De kommer bli en lång, förväntansfull sommar med andra ord! 
 
Denna gången kommer vi försöka hålla det på en lägre nivå på bloggen än när J flyttade in i magen. Men då var man yngre (japp, det spelar in) och det var första barnet och givetvis väldigt nytt. Det är nytt även den här gången men på ett annat sätt. Jag kan känna i efterhand att jag delade med mig alldeles för mycket, men gjort är gjort och det kändes rätt just där och då. Magen lär ni inte missa, men mycket annat kommer jag spola förbi men också självklart skriva om. Jag tar det som de kommer med andra ord :-) 
 
Vi är då enormt lyckliga, och kanske lite rädda för hur livet kommer se ut med två barn istället för bara ett, men det är nog relativt normalt ;-) Med kärlek, tålamod i mängder och tid för kramar och pussar kommer detta bli alldeles alldeles underbart.
 
Jag avslutar med en liten hälsning från hen i magen.. 
 
 
 

Kommentarer
emma

Grattis Maria! Känt att något är pågång men inte kunnat sätta fingret på det. Btw vad fin eran sänggavel blev. Vi gjorde också en egen i vintras och det är kul att snickra själva :)

2013-04-04 / 16:32:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback