Makeover; IKEA duktig barnkök

Datum:2014-01-26 / Tid:10:33:38
Jag har, som många andra, sett hur enkelt man kan göra om IKEAs barnkök genom att bara måla om det. Tanken var även att jag skulle spraymåla handtagen, diskhon och kranen svart men min sprayfärg ville inte fästa så måste köpa primer och fixa det senare. 

Jag har sandpapprat lite lätt (väldigt lätt) på allt, sen grundmålade jag och efter det målade jag med en mintblå färg. Samma färg som jag använt till att måla annat här hemma. Bänkskivan målade jag med Annie Sloan chalkpaint, färg french linen och sen clear wax på det. Sen polerade jag upp ytan lite lätt. 
Tanken är sen att även sätta kontaktplast innanför ugnen så det liknar mer en riktig ugn. 

Detta projekt tog mig två dagar att få klart, väldigt snabbt med andra ord! 

Lite roligare och snyggare än originalet :-) 









Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback