En historisk dag!

Datum:2009-01-20 / Tid:13:12:17


Några minuter i 12 amerikansk tid (18 svensk tid) sätter han handen mot Lincolns bibel och svärs in som den första svarta presidenten i Amerikansk historia.
Förstår ni hur stort det är?
Vi får vara med om något historiskt, ett lika gigantiskt steg som när Neil Armstrong hoppade från stegen ner på månen.

Jag har alltid blivit lite småsur när speciellt mamma och pappa har suttit och pratat om stora historiska ögonblick, tex när Neil gick på månen och hela världen stod still.
Jag har alltid blivit lika facinerad och hänförd, men nästan velat slå mig själv för att jag inte var född då.

Men nu kommer mitt historiska ögonblick, något gigantiskt för historieböckerna.
Obama kommer alltid vara min stora hjälte, de spelar ingen roll hur han nu sköter sig som president, han har ändå åstakommit något fantastiskt och som ingen annan före honom gjort!


18.00 kommer världen stå still för några sekunder, missa det inte.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback