Röstat & klart!

Datum:2010-09-18 / Tid:20:57:30
Igår efter att Per hade kommit hem styrde vi barnvagnen mot statshuset för att förtidsrösta. Jag var fruktansvärt osäker över vilka jag skulle rösta på, eller egentligen inte men jag är en sån som velar lite även fast jag i grund och botten bestämt mig.. (jag har nog fått det från min kära far som knappt kan beställa mat på en restaurang utan att byta maträtt fjorton gånger)

Men nu är det gjort i allafall! Jag tänker dock inte skriva ut här var jag la mina röster. Däremot kan jag avslöja vad jag röstade på i kommunvalet och landstinget och det var sjukvårdspartiet. Men vad jag röstade på i riksdagsvalet håller jag för mig själv. Jag står dock för mitt val och anser givetvis att det är de allra bästa, för mig och min familj.

Jag hoppas verkligen att ni också har röstat eller ska gå och rösta imorgon! Det är ett previlegium att ha möjligheten att rösta och jag anser att det är en skyldighet att göra det. Det finns så många runt om i världen som vill men inte får och kan, och de som väl gör det blir förföljda, hotade och i vissa fall även mördade. De får inte göra sin röst hörd eller ens försöka. Vi däremot lever i en fri värld och har en chans att påverka, och då ska vi göra det också!


Ska/har du röstat? Om inte, varför?

Kommentarer
Elina

Självklart har jag röstat. :)

2010-09-19 / 08:51:47
http://volanen.blogg.se/
Emma

jag var och rösta idag :)

2010-09-19 / 14:39:20
http://emma86.blogg.se/
Ann

Självklart har jag röstat men det var lite svårt eftersom de jag vill rösta på ska göra en massa konstiga saker i vår stad så kommunvalet bev lite annorlunda hmmm..

2010-09-19 / 15:43:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback