Är det någon där?

Datum:2008-04-18 / Tid:11:15:21
  "Är det någon där?" - Marian Keyes

Så, här har vi den, min första bokrecension.
Jag har haft lite korta texter förut om någon bok men nu ska här göras ordentligt.

Jag har läst böcker av Marian Keyes förut, och jag har verkligen älskat dom. Även fast denna bok är smått annorlunda.

Boken handlar om Anna Walsh som just nu är hemma i Dublin hos sina föräldrar, hon är både psykiskt och fysiskt nedbruten och man får följa hennes kamp för att komma tillbaka till livet igen.
Men hela tiden är hennes tankar på att hon ska hem till New york igen, till sin lägenhet, det mesta fantastiska jobbet av alla men viktigast av allt, hem till sin man Aidan.

Hon återvänder också tids nog, men då är Aidan försvunnen och hon kan varken förstå varför eller vart han tagit vägen. I jakten på att hitta svaren dyker bara fler frågor upp men i processen kommer hon sakta upp till ytan igen där hon förstår hur allt hänger ihop.

Boken innehåller det mesta, ibland skrattar man högt för sig själv och ibland värker hjärtat så man nästan håller på att börja gråta.
Den berättar också på ett vackert sätt hur livet kan glida en ur händerna men hur man sedan lyckas fånga tillbaka det igen.

Det finns ingen åldersgräns på denna bok, den passar alla enligt mig.


Jag ger denna bok toppbetyg och jag rekommenderar den varmt!
image632
5 av 5 blommor

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback