Daddy has a dream..

Datum:2008-02-12 / Tid:22:15:29
Ikväll har jag varit ute i heden och käkat mat, låter kanske skit lyxigt och oerhört bortskämt men ack så ni misstar er. Jag hjälpte först till att laga maten dom skulle äta (renskav med potatismos, vi är inte norrlänningar tro inte det) men eftersom jag är galen i köttfärssås så blev det de på min meny istället, och eftersom jag vill ha min egna lilla touch så gjorde jag den givetvis själv.
Ni behöver inte överösa mig med komplimanger, jag vet, jag är duktig!

Efter middagen kom den där eviga diskussionen upp var sommarens semester ska spenderas och ja, nu är det ju faktiskt EM i fotboll i sommar och inte allt för långt bort heller.
Så pappa har väl en dröm (notera dröm för känner jag mina föräldrar så bra som jag vet att jag gör kommer dom spendera sommaren hemma i trädgården. Mamma går och vattnar blommorna var tredje minut medan pappa ligger i en solstol på altanen med glasögonen nere vid mungipan och en bok i famnen) att bila (ja, bila) ner till Schweiz/Österrike och kanske se lite fotboll och sen köra ända ner till Italien.
Det låter ju alldeles förträffligt men ja, om man säger så här, jag har hört allt det här förut några gånger.

Men jag ska inte låta negativ, det är bra att ha drömmar.. jag har några själv undanstoppade i mina gömmor.

Appropå drömmar så tror jag att jag ska ta en joggingtur imorgon, ja.. varför det klassas som dröm är väl för att det inte finns en chans att det kommer inträffa.
Sorgligt, men ack och ve så sant.

Kommentarer
LisaG

Men vi har ju joggat en del;) Vi är bra!

2008-02-13 / 01:06:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback