Oh happy day.

Datum:2009-11-25 / Tid:22:28:18
Har ni haft en bra dag? Ni vet en sådan där dag när man ler lite extra och bara mår bra helt enkelt.

Jag har haft en sådan dag, inte hela dagen men andra delen av den har varit riktigt bra. Dagen inleddes med ett läkarbesök där jag fick veta att jag var i god fysisk form och att ingenting var fel på mig, de kändes bra att få det bekräftat. Men de är alltid lika roligt att höra reaktionerna när man berättar att jag har gått upp ungefär 2 kg sen jag fick veta att jag var gravid, och då gick jag ju ner två kg i mitten där någon gång också. Jag har alltså ingen egentligen koll på hur jag ligger till viktmässigt, men någon flodhäst är jag då inte ännu. Men då hände de också en del traumatiska saker under första halvan av graviditeten vilket har gjort läkarna lite oroade, men lillbus verkar må bra trots allt vilket är huvudsaken.

Nog om det.. Sen for jag, mamsi, ena bror och Miriam till luleå för att shoppa loss lite. Ja, vi hade lite viktiga ärenden också eller inte jag men Miriam. Jag var ju mest ute efter att hitta en passande jacka för magen, och efter många affärer och en del suckar så hittade jag en jacka som gick an. Jag är väl lite putt över att den är lite för stor ännu men den ska nog passa och säkerligen bli för liten inom loppet av ett par månader. Ni ska få en bild på den, för den är inte så fasligt ful faktiskt, snarare tvärtom. Jag köpte även ett nytt puder (mitt gamla hoppade i golvet igår och slog sig själv i tusen bitar) en klänning/tunika med små guld "nitar" och en blomma.  Jag har även fixat lite inför Pers hemkomst men det blir som sagt hemligt fram tills herrn är hemma.

Jag ska nu slå på en film och mysa lite till i soffan, imorgon ska jag ha lång sovmorgon och inte ställa någon väckarklocka. Tyvärr har jag ju en inbyggd väckarklocka (läs: en bebis som ogillar när jag inte kliver upp tidigt och ger h*n frukost) och den går inte att stänga av hur mycket man än försöker.

P:S Jag såg precis bilden som jag mms:ade in för en stund sen på magen, alltså jag ska nu sluta fota magen med mobilen för magen ser ju fullkomligt enorm ut. Den är inte alls sådär runt och badbollsliknande som på bilden, men jag tror att de beror på att jag tar för nära. Jag ska ta en ny bild imorgon med vanliga kameran så får ni se hur stor (liten?) den egentligen är.

Hoppas ni har haft en mysig dag! Sov så gott.

Kommentarer
Ida

Helt super! Min hjälte har landat nu och jag har också fixat massa överraskningar tills vi kommer hem. Det är ju skitskoj.

Snart är det din tur. =)

2009-11-26 / 00:35:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback