Däckad.

Datum:2010-08-03 / Tid:22:47:59
Jeff ligger nu däckad i sängen sen en timme, hur skönt som helst! Han har varit lite smågnällig under kvällen, men det berodde nog på att han ville bajsa, vilket han fick till sist och då kunde han istället bara slappna av och somna gott.

Jag måste skriva det återigen, jag är så glad att J har bra sovrutiner, det känns himmelskt på ren svenska! Allt slit och sömnlösa nätter för att få honom att sova själv och hela natten, har gett sånt resultat! Jag minns när vi började med att få honom att sova själv, när J började pipa då sa Per åt mig på skarpen flera gånger "du tar inte upp honom, förstår du det!!?!?!" Idag är jag ju rätt glad att jag lyckades tygla mig själv. Speciellt glad är jag eftersom att jag numera är ensam med honom under veckorna, hade nog inte riktigt lyckats så här bra om jag hade varit tvungen att göra det själv, då hade han nog fått sova med mig hela tiden haha. Det är tur att jag har Per!

Äsch, nu ska jag sluta tjata. Jag kan ogilla själv när man bara sitter och skriver om sina barn hela tiden och hur duktiga de är osv, så nu ska jag lägga ner det, åtminstone för idag tihi. Men visst, J är inte alltid en dans på rosor och det är absolut inget jag sticker under stolen med, men det står jag också för.

Tvn och soffan kallar på mig nu, ska parkera mig där en stund innan sängen börjar ropa efter mig.

Godnatt mina kära vänner!


Jeff får sova på sidan när han sover dagtid, nattetid är det enbart rygg som gäller! Han är livlig men han brukar aldrig rulla över på sidan eller till mage. Dock älskar han att ta tag med båda händerna under kudden och dra upp kudden mot öronen. Det är de han gör på bilden fast då drar han upp kudden mot nappen.

Kommentarer
17år och skulle blivit mamma

SV: ja du ska vara glad att du lyckades gå igenom hela graviditeten och inte hade samma otur som mig :/ jag skulle inte ens önska min värsta fiende att gå igenom samma hemska händelse!



bilderna är verkligen superfina! hur känns det att se tillbaka på bilder när du var gravid? saknar du magen någonting? :)

2010-08-04 / 11:50:49
http://ullasara.blogg.se/
Julia

Jo alla talar ju så gott om de där flaskorna, men vi får se vad Gabriel "säger"! :-) Vi behövde ju minst 300 ml och det fanns inte med skruvbar botten, men de är så breda så det ska nog bra bra ändå! :-) Sen är de där lite mera greppvänliga än Esskas och Gabriel är så lat och orkar inte hålla flaskan själv så jag hoppas det blir ändring på det!

2010-08-04 / 23:02:58
http://julialindholm.blogg.se/
Vi2blir3.se - Malin

Vad duktiga ni är =)



Är ju inte lätt att låta lill killen ligga där ledsen i sängen och inte ta upp honom juh =) Men förstår att det är så skönt, då får du ju lite möjlighet till eget också juh!

2010-08-04 / 23:47:54
http://vi2blir3.se
Ann

oh men gud vilken sötnos! Vilket fint spjälskydd och örngott vart har du köpt det? Så gulligt att de har små fasoner för sig och favorit ställningar och så redan. Lät så himla mysigt det där med att han kryper ihop hos dig på morgonen!

2010-08-05 / 21:28:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback