Säg den glädjen som varar..

Datum:2013-03-21 / Tid:13:46:33

Vi som varit så glada över att ekonomin ser så bra ut, två stabila inkomster och inte allt för mycket utgifter. Men så kom årets deklaration som en vinterkräksjuka! Det visar sig nu att mitt tidigare arbete tog alldeles för lite i skatt och då menar jag så lite att jag knappt ens betalat skatt. Vad betyder detta tror ni? Jo, restskatt så det sjunger om det!

Inte nog med skatten alltså från försäljningen av lägenheten utan också detta! Jag jublar inte här hemma direkt. Summan vi ska betala motsvarar en rätt fin bil, två eller tre snordyra designväskor, mat för typ ett helt år.. Ja ni förstår!

Tur i oturen är väl att vi vetat om att vi skulle få betala så vi har en rejäl slant sparad enbart för detta ändamål. Men ändå, lite bitter är jag allt!

Men allt löser sig alltid till det bästa :-) Speciellt imorgon när denna läckerbit kommer hem till oss igen..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback