Turbo-mamman!

Datum:2014-01-16 / Tid:20:56:10
Idag slog jag på turbon, visste inte ens om att jag hade någon men tydligen fanns den där. Klockan ringde kl 7, med grusiga ögon gick jag och väckte J. Han ville som vanligt inte kliva upp och gnällde en del. Men frukosten gick för en gångs skull relativt smidigt och han åt! Men givetvis ville han inte klä på sig sen, alltid är det något som de måste trotsas emot. När kläderna väl var på så väcktes lillan, och vi låg och myste en stund alla tre. Det är en mycket viktig morgonrutin för J! Sen tog vi oss till förskolan. Trots kylan var dom ute, sånt gillas starkt! Dom är ALLTID ute på Js förskola, något vi uppskattar väldigt mycket. 

Jag och Lillan bakade sen proteinmuffins när vi kom hem. Sen var det dags för amning och förmiddagsvila. När hon slocknat åt jag en sen frukost och sen städade jag lite, bäddade rent och tömde diskmaskinen. Ni vet sånt där som man aldrig har lust med men som måste göras ändå. När lillan vaknade tog vi ett bad eller vi och vi, lillan badade men jag blev minst lika blöt. Det är någon som kommit på hur roligt det är att sitta upp i badet och plaska för allt man är värd!

Sen kom älskade busen hem från föris. Han brukar alltid bli arg över nånting på eftermiddagen och dagens utbrott blev över en macka. Han åt upp den, glömde tydligen bort det och anklagade sen mig för att ha tagit den. Han var hysterisk och tvärarg! Sen var det pysseldags, som vanligt. Tvn här hemma är avstängd så länge J är vaken, är väldigt väldigt sällan han ser på den numera. Det finns så mycket annat roligt att sysselsätta sig med! 

Dags för middag, idag blev det marinerad helstekt fläskfilé med hasselbackspotatis. Låter lyxigt va? Väldigt enkel och rätt billig maträtt faktiskt, och gudomligt god också ;-) 

Sen har de blivit bus, bakat vanliga muffins tills mamma kommer hit imorgon, hoppat i myshörnan, J har instruerat lillan hur man ålar och just nu sitter jag med en sovande bebis i famnen. 

Och nu ska vi se krigets unga hjärtan och kanske äta varsin muffins ;-) 

Det var min dag det. 



J älskar verkligen att skriva, vi har hängt upp alfabetet ovanför hans pysselbord och han kan tametusan alla bokstäver nu utantill. Hans favoritgrej är att bokstavera på mjölkpaket, tidningar ja allt. Här hade han skrivit farmor och farfar som ni ser, teckningen ska dom få när han ska åka till Västerås med dom i slutet av Januari. 

Sista bilden tog jag nu, lillan gillar att hålla i sig i fötterna när hon sover, gullefjun! 








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback